• III F z wizytą w Krakowie

• 12.06.2018 13:52
      • 8 czerwca klasa III F wraz z p. Magdaleną Bartosik i Agnieszką Gigol wyruszyła
        pociągiem  w podróż do Krakowa. To miała być nasza kolejna wizyta w mieście Królów i Młodej Polski.
      • Tym razem zaplanowaliśmy bliższe poznanie krakowskiego Kazimierza i miejsc związanych z biografią polskiego noblisty- Czesława Miłosza.

Po przybyciu na miejsce od razu ruszyliśmy w kierunku Rynku i Sukiennic, następnie z przewodnikiem udaliśmy się do siedziby Tygodnika Powszechnego- miejsca, z którym bardzo związany był Czesław Miłosz. Jak się dowiedzieliśmy, poeta uwielbiał tam świętować swoje urodziny. Spacerowaliśmy po Plantach, przemierzaliśmy te same alejki, którymi jeszcze nie tak dawno przechadzał się autor „Zniewolonego umysłu”.

Kolejnym celem naszej wyprawy był Kazimierz- dzielnica w znacznej mierze zamieszkana niegdyś przez krakowskich Żydów. Tam też mieliśmy okazję zjeść najlepsze zapiekanki w Krakowie. Przez chrześcijańską część Kazimierza zawędrowaliśmy do kościoła na Skałce. Weszliśmy do krypt, w których spoczywają wybitni Polacy- S. Wyspiański, A. Asnyk i oczywiście Cz. Miłosz. Wędrówki wzdłuż Wisły pozwoliły nam dotrzeć pod Wawel i spotkać słynnego smoka. Zupełnie przez przypadek trafiliśmy też na plan filmu kostiumowego „Drogi do wolności” i mogliśmy zaobserwować powstawanie filmu od tzw. kuchni.

Kraków to piękne miasto z bogatą historią i na pewno warto do niego wracać! Z takim przekonaniem zmęczeni, ale bardzo usatysfakcjonowani wyprawą, wróciliśmy do Warszawy.